::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #000000; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #FCDFFF; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Nobody's Perfect

Assalamualaikum :')
      Heyy . Nak storyyyyy ~ Sedih gila ohh bila kawan kena bash teruk teruk sebab benda yang dah lepas . Takfaham kay . Apa yang diorang nak sebenarnya ? Cakap belakang belakang, perli teruk teruk pandai . Dia itulah . Inilah . Bajetlah . Hurr . Saya tahulah awak tu ramai orang suka atau lebih perkataan sesuai untuk awak H O T . Awak kenn ? Haa . Saya nak bagitahu . Awak jangan ingat, awak H O T kat dunia sebab muka awak yang cantik, bodyshape awak yang wiwit, mulut awak yang ....... awak akan masuk syurga . Kita semua tak sempurna lah awak .

      Tolonglah faham . Kita ni saudara seislam . Saya sendiri dengar awak selalu cakap yang awak tu islam tapi kenapa takberi contoh yang baik untuk kawan kawan awak ? Sedangkan binatang pun ada perasaan . Inikan pulak manusia . Ada hati, perasaan, A K A L . Tu . Allah kurniakan dekat kita . Gunakan sebaik baiknya . Allah berikan mata, untuk melihat benda yang elok . Allah berikan telinga untuk mendengar benda yang baik . Allah berikan mulut, untuk cakap benda bermanfaat . Allah berikan awak hati supaya dalam diri awak tu ada sikit ihsan untuk orang lain . Allah berikan awak perasaan, untuk memahami perasaan orang lain . Allah berikan awak akal supaya awak dapat bezakan yang mana baik dan yang mana buruk .

      LET BYGONE BE BYGONE . Benda yang dah lepas tu dah lah . Jangan dok ungkit ungkit sampai menyeksakan hati orang lain . Awak tak pernah ada dekat tempat dia, boleh lah bash dia habis habis . Cuba kalau awak letak diri awak dekat tempat dia . Mungkin awak akan tahu macam mana terseksanya nak hadapi semua tu . Yea . Saya pernah rasa macam mana dia rasa . Lagi teruk pun ada . Sebab tu saya boleh faham apa yang dia rasa .

      Saya tak adalah nak kata yang saya ni baik, jujur, warak bagai . Tapi sebagai manusia, saya boleh rasa apa yang dia . Allah dah beri saya nikmat tu . Saya tahu awak pun ada . Saya tahu awak pernah kena bash . Saya tahu awak pernah rasa apa yang dia rasa . So, tolong jaga perasaan dia . Awak tu manusia . Bukan binatang . Berakal lagi tuu . Jangan berfikiran cetek boleh tak ? Matured lah sikit . Budak kecik pun memahami inikan pulak awak yang dah beso panjang .

      Tolonglah, gunakan nikmat yang Allah beri tu sebaik  baiknya . Jangan sampai satu hari nanti, Allah tarik balik nikmat tu . Langsuuunnggg ~ Apa pun tak dapat . Time tu jangan baru nak menyesal . Sesal kemudian, tiada guna . Take a note kay ? ;)

Sincerely,
Kuaci :)

No comments: